AZ Vesalius logo

Alex Breugelmans, hoofdarts:
“Een netwerk van kwalitatieve zorg met diepe wortels in de regio”

In oktober 2017 startte Alex Breugelmans als nieuwe hoofdarts in az Vesalius. Waarom koos hij voor ons ziekenhuis? Hoe heeft hij zijn eerste maanden hier ervaren? En hoe ziet hij onze toekomst? Je leest het hier.

“Ik koos voor een ziekenhuis met een missie en een gedragen visie, en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Het woord samenwerking viel vaak in mijn eerste gesprekken hier en dat sprak me erg aan. Patiënten worden begeleid door een team van professionele artsen, verpleegkundigen en ondersteunende medewerkers die samen de hoogst mogelijke kwaliteit van zorg willen bieden.”

Alex Breugelmans, Hoofdarts

“Technische en wetenschappelijke evoluties zorgen voor een wereld die razendsnel en continu verandert, dat heeft een impact op de mens, we worden bijvoorbeeld steeds ouder, het aantal chronische ziektes neemt toe, ... dat zorgt voor andere noden in de gezondheidszorg en we moeten ons daaraan kunnen aanpassen, we moeten daar op kunnen inspelen. Niet evident voor een sector die gevat wordt door besparingen”.

"De gedrevenheid van iedereen die hier werkt geeft energie en is een belangrijke motivatie voor de toekomst"

“Ook daarom streven we naar een permanente en constructieve samenwerking met de huisartsen en de andere zorgverstrekkers van de eerste lijn binnen onze regio, zo kunnen we onze patiënten op elk moment de best mogelijke zorg dichtbij huis aanbieden. Met andere ziekenhuizen, academische en professionele opleidingscentra wordt intensief samengewerkt om te kunnen inspelen op de actuele en relevante ontwikkelingen in de zorg”.

“De gedrevenheid van iedereen die hier werkt geeft energie en is een belangrijke motivatie om de toekomstige uitdagingen in de gezondheidszorg samen het hoofd te bieden. Als hoofdarts is het mijn taak om dit te faciliteren, dat is een ontzettend boeiend proces en ik ben blij om dat met deze ploeg te mogen aanpakken.”

Hoofdarts Alex Breugelmans was niet de enige nieuweling die we in 2017 mochten verwelkomen in ons team, ook deze artsen zijn vorig jaar gestart

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist.