AZ Vesalius logo

Een jaar van consolidatie

Na de hectiek van het jaar 2017 waarin de aandacht van onze organisatie voornamelijk gericht was op het behalen van de zeer gegeerde accreditatie door het Nederlands Instituut voor Accreditatie in de Zorg, was 2018 een jaar van consolidatie.

De eindeloze tocht naar perfectie die in 2017 werd ingezet, werd ook dit jaar verdergezet. Dit gebeurde op de eerste plaats door gedreven, goed opgeleide en patiëntgerichte medewerkers aan te werven. Artsen, verpleegkundigen, administratieve medewerkers, technische beambten die één gemeenschappelijk doel nastreven: aan de patiënten een ziekenhuis ter beschikking stellen waarbij zorg met een menselijk gelaat centraal staat!

Algemeen directeur Eric Christiaens en voorzitter Yvan Vanbockryck

Een dikke pluim voor al onze artsen, verpleegkundigen en andere medewerkers!

Op financieel vlak was 2018 een voltreffer. We zijn bijzonder trots te melden dat we erin slaagden om de permanente verhoging van de kwaliteit van onze zorg te combineren met een strak financieel beleid. Hierdoor kunnen we een mooie positieve eindbalans voorleggen. Voor een openbaar ziekenhuis is dit een sterke prestatie. Zeker als we rekening houden met de groeiende last van de statutaire pensioenen die wij moeten dragen.

2018 blijft ons ook bij als een jaar waarin we de werking van onze instelling met gepaste trots aan een breed publiek konden tonen. Want op 7 oktober 2018 bezochten zo’n 2.500 belangstellenden ons ziekenhuis ter gelegenheid van de VOKA Open Bedrijvendag. Meer nog dan onze prachtige ligging, onze verzorgde infrastructuur en onze superprofessionele medische en verpleegkundige aanpak, waren het vooral het enthousiasme en de gedrevenheid van onze medewerkers die op onze bezoekers een onuitwisbare positieve indruk van az Vesalius nalieten.

Voor een ziekenhuis dat als leidmotief “zorg met een menselijk gelaat” uitdraagt, is er geen mooier compliment mogelijk dan een dikke pluim voor al onze artsen, verpleegkundigen en andere medewerkers!

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist.