Flashback naar februari 2020. Op onze netvliezen branden de beelden van de chaos die een nieuwe, onbekende ziekte veroorzaakt. Eerst ver weg in China, maar al snel dichtbij, in Noord-Italië. We konden toen niet vermoeden dat we twee jaar later nog steeds geconfronteerd zouden worden met een pandemie.
Want ook in 2021 werden onze medewerkers op de proef gesteld door COVID19, zoals jullie kunnen lezen in de volgende bladzijden. Maar dankzij hun gedrevenheid, hun veerkracht en hun ongebreidelde patiëntgerichtheid, konden we in het afgelopen jaar ook weer aandacht schenken aan de taken die we gewoonlijk in een ziekenhuis uitvoeren.
Zo bleven we inzetten op innovatie. Onze artsen ontwikkelden een app die hartpatiënten helpt om gezonder te leven. We introduceerden ook een app om de overconsumptie van antibiotica tegen te gaan.
We maakten ook tijd om ons beleid inzake opleiding van onze medewerkers te verbeteren. Leren bij az Vesalius moet ervoor zorgen dat we de belangen van onze patiënten steeds meer centraal stellen.
We bleven ook onze infrastructuur verder verbeteren. In maart 2021 openden we in Bilzen een gloednieuw Medisch Centrum.
Dankzij de geslaagde en goed doordachte architectuur en inrichting kunnen we de inwoners van de regio nu hoogkwalitatieve zorg aanbieden in een warm, meer huiselijk kader.
En we sloten 2021 af met de oprichting van andreaz, het ziekenhuisnetwerk dat wij met de collega’s van het Jessa Ziekenhuis in Hasselt, het Sint-Franciscus Ziekenhuis in Heusden-Zolder en het Sint-Trudo Ziekenhuis in Sint-Truiden oprichtten. Andreaz zal warme, menselijke en topkwalitatieve zorg toegankelijk maken voor alle bewoners van de regio Zuidwest-Limburg.
Dit doen we in nauwe samenwerking met de eerste lijn. Dankzij andreaz kunnen we tot slot ook onze medewerkers de ondersteuning en de groeikansen aanbieden die ze verdienen. Gelukkige zorgmedewerkers zijn betere zorgmedewerkers. En daar worden onze patiënten beter van.
Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist.